Zdravé FIT Recepty – Fit sviečková s keto knedlíkom

2.5. 2021198x

Ak sa klienti pýtajú, ktorým klasickým jedlom by mohli bez výčitiek obohatiť svoj stravovací plán, povieme im „Najlepšia je keto sviečková“. Nielenže omáčka neobsahuje smotanu, ale ani súčasťou prílohy nie je kysnutá knedľa na ktorú sme všetci tak zvyknutí. Pýtate sa ako?

Jednoducho. Recept sme si vyskladali tak, aby bez zlého svedomia spĺňal naše požiadavky, ale zároveň chutil ako klasický „obed od babky“. 

Keto sviečková je zaujímavá tým, že obsahuje vo svojej podstate dva postupy. Jeden na prípravu Fit sviečkovej, druhý na prípravu Keto knedlíka, ktorý ocení nie jeden človek, ktorý sa snaží dlhodobo udržať svoje telo v ketóze. Vyberte si z neho inšpiráciu na prípravu vlastného jedla, ktoré je súčasťou vášho jedálnička. 

keto sviečková

Keto sviečková nemá náročnú prípravu a tak nezaberie veľa času. Výsledok samozrejme stojí za to. Hlavne budete potrebovať veľkú panvicu a ponorný mixér.

Fit sviečková s keto knedlíkom by mala predovšetkým obsahovať takú zeleninu, ktorá vám chutí. Podstatu by mala tvoriť mrkva a petržlen, prípadne môžete použiť kaleráb, brokolicu, karfiol. Fantázií sa medze nekladú.

Za nás môžeme zhodnotiť, že sme doteraz lepšie fit jedlo snáď ani nekonzumovali. Keto knedlík je špecifický svojou chuťou a rýchlou prípravou. Stačí 60 sekúnd a tadááá, máte hotovo! Nenechajte sa dlho prosíkať a poďte s nami ulahodiť vašim chuťovým bunkám. 

Z čoho sa robí keto sviečková?

  • 250g bravčovej panenky
  • 150g zmes mrkva, petržlen
  • soľ 
  • korenie
  • čerstvé magi 
  • 1 a pol PL lyžice Psyllium
  • 1ks vajce
  • štipka prášok do pečiva

Postup potrebný na prípravu:

  1. Na veľkej panvici si na masle osmažíme cibuľku do sklovita a k nej pridáme na plátky (05,cm) nakrájanú, osolenú, okorenenú bravčovú panenku.
  2. Keď sa bravčová panenka „stiahne“, vyberieme ju vedľa na tanier.
  3. K cibuľke pridáme čerstvú/mrazenú zeleninu (mrkva, petržlen), plátok masla, dva lístky čerstvého magi, soľ a korenie podľa chuti. Môžete použiť aj grilovacie korenie, ktoré jedlu pridá na skvelej chuti. 
  4. Prikryjeme a dusíme, kým zelenina trochu zmäkne, opäť k nej pridáme bravčovú panenku.
  5. Spolu dusíme približne 45 minút. 
  6. Po uplynulom čase bravčovú panenku opäť separujeme od dusenej zeleniny a pripravíme si ponorný mixér.
  7. Zeleninu rozmixujeme na kašu, podľa potreby pridáme soľ, korenie a vodu podľa toho, akú konzistenciu požadujeme od omáčky.
  8. Do zeleninovej omáčky vložíme bravčovú panenku, necháme zohriať a následne odstavíme zo sporáka.
  9. Keto knedlík si pripravíme pomocou Psyllia, soli, vajíčka a štipky prášku do pečiva. Všetko spolu zmiešame v šálke a dáme na 60 sekúnd do mikrovlnnej rúry na najvyšší ohrev.
  10. Opatrne vyklopíme, nakrájame. 
  11. Bravčovú panenku servírujeme spolu s vynikajúcim keto knedlíkom preliatu zeleninovou omáčkou.

Dobrú chuť!

Štítky: