Pre páry: Manuál ako schudnúť a dosiahnuť cieľ vo dvojici

258x

Manuál pre páry?

Fungovanie vo dvojici?

Chýba vám motivácia?

Neviete ako začať?

Máte s partnerom podobné záujmy a koníčky, ale neviete sa zosúladiť poprípade jeden druhého nakopnúť?

Nemáte čas?

Výhovorky.

Začnime preto pekne od začiatku.

Máte nejaké to kilečko navyše alebo sa len chcete cítiť lepšie vo svojom tele?

Chceli by ste, aby váš partner/partnerka spolu s vami zdieľali nadšenie a chuť žiť zdravým životným štýlom?

A poukázali ste na všetky benefity, ktoré so sebou tento spôsob života pre páry prináša?

Mnoho ľudí opisuje svojho partnera ako neprispôsobivého človeka, ktorý sa určite nebude tešiť z jedálnička pre páry, či spoločného chudnutia.

Naozaj? Skôr ako ste túto myšlienku úplne zamietli, vyslovili ste ju nahlas?

Vyskúšajte to a možno budete milo prekvapený, akú odpoveď dostanete. Možno sa váš partner pohráva s rovnakou myšlienkou a presne tak, ako vy ju doteraz nevyslovil nahlas.  

Vďaka spoločným záujmom a aktivitám budete spolu tráviť viacej času. Dôležitá je aj podpora a pocit, že pri dosahovaní svojho cieľa pri vás niekto stojí.

Využite preto možnosť fungovania pre páry, ktorá vám ponúka množstvo benefitov.

Tu je 9 základných príkladov pre páry, ktoré praktizujeme my, aby všetko fungovalo ako má:

Pre páry je podstatné stanoviť si spoločné ciele

Máte motiváciu a odhodlanie?

Preneste ju na partnera a poukážte na aktivity, ktoré by ste chceli zdieľať spolu s ním. Spoločné koníčky a aktivity utužia váš vzťah. Nejde len o vykonávanie jednej činnosti.

Naplánujte si napríklad:

– spoločnú návštevu fitness centra

– zaplaťte si osobného trénera

– použite staré fotografie ako motiváciu na dosiahnutie cieľa

– zdôverte sa jeden druhému s číslom, ktoré by ste chceli vidieť, keď sa postavíte na váhu

– ak je vašim cieľom bežecká súťaž, vyzvite partnera, aby do toho išiel spolu s vami

– naplánujte si dovolenku, ktorú si doprajete ako odmenu za splnenie cieľa

Ak sa vám podarilo motivovať partnera k spoločným aktivitám, podniknite ďalšie kroky a nepodceňte organizáciu. Zosúlaďte sa tak, aby ste nemali pocit časovej tiesne, nič vás nerozptyľovalo a nevytváralo zbytočné prekážky na vašej ceste.

Rozdeľte si úlohy medzi sebou

Pre páry, ktoré sa rozhodli spoločne chudnúť, cvičiť, držať jedálniček je ideálne, ak si rozdelia úlohy, aby medzi nimi nevznikali nedorozumenia kvôli zlej organizácií.

U nás doma to funguje tak, že ja ako žena mám na starosti prípravu jedál. Varenie je pre mňa formou psychohygieny. Voľba mojej úlohy na našej ceste za zdravým životným štýlom bola jasná.

Marián zase vyniká v organizácií. Keďže spolu pracujeme, tréningový čas nám určil na hodinu, ktorá nám obom vyhovuje.

Predtým, než budete čítať ďalej, vyzdvihnite si svoj darček 🎁

Overený, bezpečný a prirodzený

SPÔSOB CHUDNUTIA,

ktorý funguje každému...

(...schudnete ľahko a dokonca si to budete ešte aj užívať!)

Čo to znamená? DOHODA = harmónia a spokojnosť oboch strán.

Hodinu cvičenia Marián určil na 6:00. Pred odchodom z domu je jeho úlohou zbaliť jedlo (pripravené deň vopred) a potrebné veci do tašky a dopraviť nás do fitka. Následne vedie celý náš tréning.

Raňajky predstavujú časť dňa, ktorá je naozaj veľmi dôležitá. A to je moja parketa. Po príchode do kancelárie nám obom pripravím raňajky a kávu. Vzájomne sme sa postarali o úspešný začiatok nového dňa.

Po príchode z práce domov si spoločne pripravíme olovrant. Tiež sa venujeme sa spoločnému rozhovoru, ideme na prechádzku so psami, spoločne sa staráme o domácnosť.

Prípravu večere väčšinou necháme na mňa, pretože zároveň treba pripraviť aj jedlo na nasledujúci deň na obed. Organizácia a cieľ je jasný. Rýchlo, chutne a zdravo. Snažím sa všetko pripravovať naraz tak, aby som v kuchyni strávila najmenej času a mohla sa venovať aj iným aktivitám. Pre ušetrenie času, ktorý je pri našom spôsobe života a pracovnom nasedení obmedzený, pripravujem jedlo aj na dva dni.

Tu prichádza vaša otázka „Jedálniček pre páry?“ Samozrejme. Našli sme si systém fungovania.

Napríklad:

Ak pripravujem kuracie prsia, najskôr ich odvážim pre Mariána a potom pre seba. Zabezpečím si tak prehľad v našich porciách. Môj „vylepšovák“ je aj odlišné krájanie mäsa.

Napríklad: Moje kuracie prsia sú rezané dorovna, Mariánove šikmo.

V prípade, že sa rozhodnem pre tepelnú úpravu v rúre, oddelím či už mäso alebo zemiaky alobalom. Vytvarujem z neho prúžok tak, aby som prsia/zemiaky vedela presne oddeliť a nemala tak šancu pomýliť sa pri servírovaní.

Aké jednoduché, však?

Jedlo po úprave nechám vychladnúť, následne zbalím do misiek, pripravím zeleninu, ingrediencie potrebné na prípravu raňajok po tréningu a vložím do chladničky. Pripravené jedlá Marián ráno zbalí do tašky a vyrážame do nového dňa. Jeho rutinnou úlohou je aj kŕmenie našich psíkov pred odchodom z domu.

Vidíte tú organizáciu?

Perfektné, však? Všetko pripravené bez chaosu a časového stresu. Každý vie, čo treba urobiť a čo je jeho úlohou.

Navzájom si pomáhajte

Pomoc je dôležitá, či už pri tréningu, varení, zlyhaní alebo organizácií. Ak vidíte, že niečo nefunguje alebo by sa niečo dalo vylepšiť, poraďte svojmu partnerovi ako na to. Ak má partner náročný deň, odbremeňte ho od niektorej zo zaužívaných aktivít a uvidíte, že vám bude vďačný. Tiež to platí naopak.

Išli ste do toho predsa spolu – ako pár.

Zdravý životný štýl pre páry si vyžaduje vzájomnú motiváciu

Ajaj, jeden z vás stratil motiváciu a chce vás nechať v štichu? Nie, nie. Nakopnite ho k aktivite! Vyburcujte ho a nájdite v ňom odhodlanie, ktoré z neho sršalo na začiatku.

Pripravili ste sa do fitness centra, ale vaša polovička má problém dostať sa z postele? Necháte ju/ho tak a zmierite sa s tým, že dnes fyzickú aktivitu vynecháte? Alebo vletíte do spálne a zobudíte ju/ho motivačnými rečami, výzvou k vysnívanej váhe a vytiahnete ju/ho doslova za nohu z postele?

Pripomínajte jej/mu, aké ciele ste si stanovili a čo všetko chcete spolu dosiahnuť.

Podporujte sa

Máte pocit, že tento cvik je pre vás náročný a že ho nezvládnete? Ak máte pri sebe správneho partnera, ktorý vie, aké slová povzbudenia má zvoliť, nezlyháte.

pre páry

„Končím vtedy, keď mám hotovo. Nie vtedy, keď nevládzem.

Stravovací plán pre páry – varte spolu

Radíte varenie medzi bežné činnosti, no boli by ste radšej, keby sa zapájal aj váš partner?

Vyzvite ho k príprave spoločného jedla. Dajte mu priestor, aby sa s jedálničkom pre páry popasoval po svojom a mohol ukázať svoju kreativitu. Dovoľte mu, aby sa z jedálničkom vyhral a dostal priestor aj pre svoje nápady. Uvidíte, že sa pri obyčajnej aktivite ako je príprava jedla dokážete zabaviť a čo – to aj jeden od druhého priučiť.

Dbajte na disciplínu

Ak z dlhodobého hľadiska cvičíte o určitej hodine, nesnažte sa to meniť. Majte disciplínu a zaužívané postupy, ktoré dodržujete.

Disciplína je to, čo veľa ľuďom chýba a preto iba ťažko dosiahnu vytúžený cieľ.

Ako mi hovorí Marián vždy pred tréningom „Nastav si hlavu.“

Znamená to, že počas tréningu nemám myslieť na to, čo dobré si dám na raňajky alebo čo ma dnes čaká. Mám sa plnohodnotne sústrediť na tréning a užívať si to. Vedieť, čo od seba a tréningu očakávam a čo dosiahnem, ak bude moja disciplína dostatočná – cieľ.

Nepodceňujte jednoduchosť

Veľa klientov, ktorí sú ešte na úplnom začiatku svojej cesty si myslí, že jedálniček je veľmi zložitá vec. Boja sa, že príprava jedál im zaberie veľa času.

Skutočne?

Koľkokrát za deň pozeráte novinky na sociálnych sieťach? A koľko tam „zabijete“ času? Pol hodinu? Hodinu?

Príprava kvalitného jedla nie je vôbec taká zložitá, aby vám zabrala hodinu času. Prestaňte sa vyhovárať. Príprava napríklad takých kuracích pŕs, ryže a zdravého šalátu nie je absolútne náročná.

 Nehľadajte dôvody, ale spôsoby.

Dopĺňajte sa

Ak ste sa rozhodli ísť do chudnutia pre páry nezabúdajte, že ste v tom spolu. Dopĺňajte sa vo všetkých činnostiach, ktoré tvoria váš deň. Úlohy by mali byť rozdelené rovnomerne medzi oboch partnerov, aby ste sa vyhli stresu, zlyhaniam a zbytočnej dezorganizácií.

Tak ako? Dáva vám to zmysel? Idete do toho spolu s partnerom?

My takto fungujeme každý jeden deň. Samozrejme sú dni, kedy ráno nenavštívime fitko a ideme radšej pozrieť spolu s havkáčmi huby do lesa. Dôležité je mať istú formu aktivity, vytvárať si návyky, mať spoločné záujmy a ciele. Pretože, ak máte po svojom boku človeka, ktorý je vám oporou, motiváciou, priateľom, učiteľom, pomocníkom… Niet na svete lepšie vydláždenej cesty ku vášmu cieľu.

Verte mi, viem o čom hovorím, lebo iba Spolu Sme Silnejší.

banner
nvz1